Vanlige spørsmål og feilsøking Yale View

Her finner du support for feilsøking og svar på de vanligste spørsmålene om Yale View.

Vanlige spørsmål om Yale View kameraer

Jeg kan ikke koble trådløst til ruteren.

Trykk på tilbakestillingsknappen på kameraet, etterfulgt av WPS-knappen på ruteren, og prøv å koble til. Påse at kameraet er koblet til et 2,4 GHz nettverk (ikke 5GHz). Fungere ikke dette, prøv å tilbakestille og start prosessen på nytt.

Når SD-kort settes inn, oppdages minnekortet automatisk av kameraet?

Ja, men dette er et alternativ og inngår ikke i pakken.

Kan et Yale View kamera utløse sirenen på Yale Smart Hub?

Nei. Yale View kameraene har ingen direkte forbindelse med Yale Smart Hub.

Derfor vil ikke de kunne utløse sirenen. Ønsker du å utløse alarmen ved å registrere en bevegelse må du benytte en standard bevegelsesdetektor eller husdyrssensor.

Må jeg ha Smart Hub for å kunne sette opp Yale View kameraene?

Nei, Yale View kameraene fungerer uavhengig av Yale Smart Hub.

Alt de trenger er trådløst nettverk med tilgang til Internett.

Hvilken app skal jeg bruke til Yale kameraene?

Du skal laste ned den som heter Yale View.

Den er tilgjengelig for både Apple iOS og for Android.

Hvordan setter jeg opp et kamera for første gang?

Koble kameraet til den medfølgende spenningsforsyningen.

Last ned Yale View appen og registrer en konto.

Klikk på (+) tegnet

Skann QR koden på kameraet.

Dersom du ikke finner en etikett på selve kameraet, så finner du den på kabelen eller emballasjen.

Koble kameraet til det trådløse nettverket (NB! kun 2.4 GHz)

Oppgi et passord

Etter litt tid skal nå kameraet dukket opp i appen

Hvis du skulle få problemer med tilkobling av kamera, sjekk at UPnP er aktivert, samt at internettleverandøren din må offentliggjøre IP-adressen på nettverksruteren din. 

Kan jeg ha flere enn ett kamera i Yale View appen?

Ja, du kan ha så mange kamera du vil i View appen. 

Når kameraet er utstyrt med minnekort og er satt opp til å registrere hendelser - Tar det opp lyd også?

Ja, Indoor og All-in-One vil ta opp både video og lyd fordi disse har innebygget mikrofon. Outdoor har ikke innebygget mikrofon, og tar derfor opp kun video.

Må jeg betale abonnement for bruk og lagring av bilder/video?

Nei. Ingen av våre kameraer krever at du lagerer data i skytjenester med påfølgende månedsabonnement.

Ønsker du å lagre hendelser supplerer du helt enkelt det aktuelle kameraet med et standard Mico SD minnekort.

Er det lett å sette opp?

Ja. Yale View appen guider deg gjennom prosessen.Du er i gang i løpet av få minutter!

Hvordan blir jeg varslet om hendelser som fanges av kameraet?

Dersom du aktiverer Aktivitetsvarsling vil du få Push-meldinger når kameraet registrerer innenfor aktivitetsområdet du har definert. Du kan legge inn et tidsvindu for når appen skal sende push-meldinger - Typisk for når ingen er hjemme.

Hvordan setter jeg opp varsling av hendelser?

Først må du klikke øverst i høyre hjørne på det aktuelle kameraet i enhetslisten.

Da aktiverer du aktivitetsvarlingen. 

Dersom meldingen "Aktivering av aktivitetsvarling mislyktes" må du sjekke følgende:

1. Kontrollér at Yale View får lov til å sende push-meldinger i telefonenes innstillingsmeny

2. Sjekk at aktivitetsvarlinger er aktivert i Yale View appen: Velg Min profil - Innstillinger. Slå på Aktiver varslinger og oppgi mellom hvilke klokkeslett du ønsker å bli varslet om hendelser.

Kan jeg få kameraet til å automatisk ta opp video?

Ja, dersom du supplerer kameraet med et minnekort kan du i appen sette opp at det skal ta opp video når det registrerer hendelser. Du kan også velge hvor i bildet kameraet skal registrerer hendelser.

Hvordan kan jeg se video som er lagret på minnekortet?

Åpne Yale View appen og velg det aktuelle kameraet du vil se opptak fra.

Trykk på "Se opptakshistorikk". Skjermbildet vil nå endre seg og du kan ved hjelp av et datofelt og en tidslinje gå tilbake i tid og lete etter hendelser på tidspunktet du ønsker.

På tidlinjen er hendelser fanget opp av kameraet markert med rød indikator.

Jeg får ikke kameraet mitt inn i appen (Ugyldig QR-kode). Hva gjør jeg feil?

Påse først at du har korrekt app, Yale View.


Den er tilgjengelig for både Apple iOS og for Android.


Kontroller også at kameraet kobles opp mot et 2.4 GHz trådløst nettverk. De fungerer ikke på 5GHz. 

Kan jeg strømme data fra kameraet via en PC/MAC?

Nei, det er dessverre ikke mulig. 

Kan jeg på forespørsel ta opp bilder og video fra kameraet?

Ja, det kan du. Det er egne hurtigknapper for dette for dette i samme bildet hvor du strømmer direkte

Kan flere brukere være logget på appen samtidig?

Nei, bare en enhet kan være pålogget appen om gangen. Dersom du bytter enhet må du logg inn på nytt.

Kan jeg legge til flere brukere i Yale View appen?

Nei. Yale View appen støtter kun én bruker. Det er i tillegg kun mulig å være pålogget på en enhet om gangen. 

Støtter kameraene fra Yale toveislyd?

Det kommer an på hvilket kamera du bruker.

Indoor og All-in-one kameraet har innebygget mikrofon og høyttaler så disse kan du snakke gjennom.

Outdoor-modellen har ikke støtte for dette.

Hvordan oppdaterer jeg kameraets firmware?

Yale jobber kontinuerlig med produktforbedringer, og fra tid til annen slipper vi ny prgramvare til kameraene.

For å sjekke om du har seneste versjon installert, går du inn under kamerainnstillingene og velger "Oppdater programvare".

Er ny programvareversjon tilgjengelig anbefaler vi deg å installere denne.

Jeg har installert et Micro SD minnekort, men kameraet vil fremdeles ikke ta opp video. Hva gjør jeg?

1. Sjekk at minnekortet er satt korrekt inn

2. Oppdater listen med kameraer i View appen (sveip nedover i enhetslisten)

3. I menyen "Enhetsinnstillinger" i appen, Velg "Lagringsstatus". Dersom "Enhetslagring" står til AV så forsøk å formatere minnekortet. Du blir da bedt om å oppgi passordet og status for Enhetslagring skal endres til PÅ. Du kan nå starte å gjøre opptak, enten manuelt eller automatisk via registrering av aktiviteter.

Jeg kan se kameraet mitt på enhetslisten i appen, men det vil ikke vise video. Hva er galt?

Det kan være flere årsaker til dette:

1. Kontroller LED indikatoren på kameraet for å se om det har kontakt med det trådløse nettverket ditt

2. Har telefonen dårlig nettilgang? Dersom du er i grenseland kan det bli problemer med å strømme sanntids bildestrøm fra kameraet

3. Dersom du har problemer med tilgangen til tross for at telefon og kamera er på samme nettverk, så kan det tyde på at WiFi signalet til kameraet er for dårlig.Kvaliteten på WiFi signalet kan ofte være en utfordring.

Her er noen tips for å forbedre kvaliteten på signalet mot kameraet:

- Sørg for at kameraet står fritt uten så mange gjenstander rundt seg

- Dersom nettverksrouteren eller kameraet har eksterne antenner; Sør for å rette disse mot hverandre.

- Plasser kameraet på et sted der signalstyrken er bedre

- Vurder å sette opp en mesh-node for å forbedre det trådløse nettverket ditt.

Jeg mister stadig kontakt med kameraet mitt når jeg strømmer video fra det. Det virker ikke stabilt. Hva skyldes dette og hvilke tiltak kan jeg gjøre?

Årsaken til dette kan skyldes følgende:

- Det trådløse nettverkssignalet er for dårlig.

- Det er for mange enheter koblet til nettverket ditt slik at båndbredden er for dårlig

- Det er for mange WiFi signaler i nærheten. Dette medfører interferens

- Opplastingslinjen er for dårlig

Forslag til løsninger:

- Plasser smarttelefonen din på samme sted som kameraet og sjekk kvaliteten på det trådløse nettverket i dette området

- Diagnostiser nettverkets båndbredde. Har andre enheter enn kameraene stabilitets- og ytelsesproblemer?

- Endre WiFi kanal slik at interferens mot andre nettverk reduseres

Kan jeg bruke Yale View-kameraene på et mesh-nettverk?

Ja, du kan benytte Yale View-kameraene på et 2,4 GHz mesh-nettverk, men vi erfarer at bruk av mesh-nettverk kan by på problemer med å få koblet kameraene opp på nettverket.